Eines de treball col·laboratiu

Entorn de serveis personalitzats amb google.


El correu web  incorpora nous elements i funcionalitats basats en la tecnologia Google Apps per a l'Educació que ofereixen aplicacions avançades de col·laboració i comunicació amb les següents característiques:


  • Comunicació integrada


A més del servei de correu web, els usuaris  gaudeixen ad'un espai personal a Internet que permet també la col·laboració amb d'altres usuaris: xat, edició de pàgines web, agenda i documents que poden compartir entre ells.



  • Ubiqüitat: “a qualsevol lloc en qualsevol moment”




Una de les característiques d'aquest entorn, a banda de la gran capacitat d'emmagazetmatge, és la seva ubiqüitat: les aplicacions i les dades són accessibles des de qualsevol dispositiu amb connexió a Internet, sense necessitat d'instal·lar cap programari addicional. En tot lloc i moment hom té a disposició els documents personals, correus, agenda, etc.



  • Seguretat i protecció de dades




Aquesta facilitat d'accés a tots els continguts es realitza de forma segura ja que el contracte de serveis de Google  en garanteix la seguretat , la privacitat, la confidencialitat de la identitat personal i l'accés a les dades emmagatzemades i el servei continuat, a més de la idoneïtat educativa i l'absència de publicitat.
Treball cooperatiu amb documents de google (google docs )
Tots aquests tipus de documents es poden compartir amb drets de lectura o de col·laboració i finalment enllaçar-los  o insertar-los en un blog , un moodle...
Els documents també es poden guardar en local al PC i a la inversa. ( baixar i pujar)
Hem creat un compte inspecciovoc@gmail.com on hem posat ( i els que han posar a la taula del formulari del dia passat han rebut la invitació ) una carpeta compartida amb dret de lectura i una altra amb drets d'edició.


  • Document de text ( es poden inserir com un enllaç com per exemple aquest document compartit ). Document de treball per a la sessió
  • Presentació ( insertant el codi generat des del menú comparteix / incrusta coom la que tenius a la part inferior o posant un enllaç a la presentació )
  • Full de càlcul ( es pot enllaçar )
  • Formulari ( es pot enllaçar o insertar )
  • Dibuix ( es pot enllaçar o insertar )
  • Carpetes i carpetes compartides

__________________________________
Entrem al nostre compte de gmail i seleccionem la opció de formulari. Posem el títol i una petita descripció..


Totes les preguntes es poden editar, esborrar o duplicar utilitzant les icones pertinentsFnalment desem el formulari, li posem el fons que volguem selecionant l'opció tema i posteriorment podem visualitzar el resultat com a full de càlcul o com a resum de respostes.Aquest formulari es pot enllaçar, lliurar per e-mail o insertar en un blog o pàgina web 

Entrant a gmail i identificant-vos podeu accedir clicant la pestanya de calendari.Tothom té per defecte un calendari personal al que només pot accedir ell/a i hem creat un calendari d'Inspecció al que teniu accés tots/es els/les que heu rebut la invitació.Es poden crear diversos calendaris i cada un funciona com una capa a la que podeu donar visibilitat de forma personalitzada.Quan creeu un esdeveniment el podeu assignar a la capa de calendari que volgueu.


Pràctica: